Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 


Poprzedni temat «» Następny temat
SEZON 2013
Autor Wiadomość
karolwd
ACE
Se tak se latam



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 726
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-09, 13:08   

Masz rację, jednak jeszcze łatwiej sfabrykować rysunki i rzuty. Dlatego istotne jest aby pochodzenie dokumentacji nie było anonimowe i budziło pewne zaufanie. Tak jest z monografiami, muzeami itp. Oczywiście tam też jest masa błędów i przekłamań ale jeżeli ktoś chce to pewne rzeczy można zweryfikować. Pamiętajmy, że to jest kombat a nie makiety. Liczy się posiadana dokumentacja i jak jest z budzącego ufność źródła to OK. Dla mnie bardziej rażące były np IŁy pomniejszone maksymalnie co nie przypominały oryginału. Ale to kombat. Większą makietowość zostawmy dla WWI.

//edit
Poprawiłem składnię i gramatykę. Jednak pisanie z telefonu nie należy do najbardziej dla mnie fortunnych :)
Ostatnio zmieniony przez karolwd 2014-03-10, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mm
ACE



Wiek: 64
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-10, 21:16   

Coś mi się wydaje Mariusz że ta "dokumentacja" przedstawiona przez Ciebie jako wzorcowa do Ltecoere L 299 coś za bardzo rzetelna nie jest.
Właśnie o to mi chodziło że opieramy się na radosnej tfurczości różnych tzw historyków lotnictwa .
Bo powiedz jaką szerokość powinien mieć kadłub latecoere
tą z rzutu pionowego czy poziomego - 7,52 czy też 6,54 cm oczywiście z regulaminowymi odchyłkami tzn 9,52 cm czy 4,54 cm
Natomiast jeśli chodzi o fabrykowanie zdjęć to wybacz ale to leży poniżej mojego poziomu i jeśli usłyszę takie zarzuty to mam gdzieś takie zawody.
Bawcie się sami.

Schowek02.jpg
Plik ściągnięto 74 raz(y) 209,08 KB

_________________
Pozdrowienia Marian
 
 
longer
ACE


Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 308
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2014-03-10, 21:43   

Marian nie dzialaj pod wplywem emocjii. Podalem tylko przyklad obalajacy teorie Karola i nie mialem zamiaru nikogo oczerniac ani czynic zarzutow ,a juz w szczegulnosci co do Twojej osoby jesli to tak odebrales to bardzo przepraszam i zaznaczam iz moim celem nie bylo nikogo posadzac o jakiekolwiek oszustwo.
Co do rysunkow to wydaje mi sie ze sa w inne skali
_________________
nigdy sie nie kłuce
 
 
karolwd
ACE
Se tak se latam



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 726
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-10, 21:53   

Marian, takie błędy w dokumentacji jak przedstawiłeś to standard. Duża część sporządzonych rysunków na jakie można się natknąć w różnych publikacjach ma ten feler, że nijak do siebie nie pasuje.
Kiedyś przeliczałem rysunki (samoloty WWI) uwzględniając powierzchnie płatów żeby z tego wyliczyć cięciwy skrzydeł bo na każdym rzucie inaczej było.

Jedna prośba, nie popadajmy w paranoje bo jak ja w taką popadnę to na KAŻDY model znajdę haka.

Problem regulaminowych modeli który poruszył tak ostro ostatnio longer jest istotny ale nie najważniejszy! Teraz każdy sobie przemierzy swoje maszyny i doprowadzi do akceptowalnego poziomu. Ja z suwmiarką, linijkami itd latać nie będę bo to nie moje zadanie. Nie moją rolą jest stanie z batem i sprawdzanie wszystkiego!

Pozytyw jest taki, że teraz przynajmniej każdy będzie wiedział na czym stoi.

Air Combat to przede wszystkim dobra atmosfera, świetna zabawa w obrębie obowiązującego regulaminu. Tego zepsuć nie pozwolę!
 
 
 
mm
ACE



Wiek: 64
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-11, 19:41   

O to mi chodziło.
P.S.
Cały rysunek został PROPORCJONALNIE przeskalowany w Solid Edge tak aby miał rozpiętość w skali 1/12 i okazało się że np szerokość kadłuba w dwóch różnych rzutach tego samego rysunku różnią się o ok 15 %.
_________________
Pozdrowienia Marian
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 625
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-11, 19:52   

Rozprawiacie Panowie o iakiś milimetrach, a na zawodach prawie połowa modeli nie ma przedniej maski lub jej część, np. P 40 i zera na ostatnich zawodach. Brak iakiejś wypustki na skrzydle czy na kadłubie nie spowoduje więcej cięć, a brak przedniej części kadłubu tak.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
mm
ACE



Wiek: 64
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-11, 19:58   

Brawo Ecik i o to chodzi!!!!!!!!!!!!!
_________________
Pozdrowienia Marian
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group