Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
F4U Corsair
Autor Wiadomość
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-17, 11:02   

Japim napisał/a:
to ten ekstra włącznik waży 31g... trochę dużo. Nie mówiąc o tym, że kosztuje prawie 200zł...


Zdaję sobie sprawę, że jest to nieoptymalne rozwiązanie. Miałem nadzieję na zapoczątkowanie burzy mózgów ;)
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
meteor
ACE



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 170
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2017-12-17, 12:40   

XT60 daje rade i się nie rozłącza, przetestowałem to w locie, przynajmniej przez pierwsze 20h lotów, być może mieliście jakieś dziadowskie złącza ? Wydaje mi się ze czas życia takiego modelu jest krótszy :lol:
 
 
Japim
Administrator
Site Admin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 521
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 11:34   

Wczoraj trochę polataliśmy z Jackiem.
Właściwie to on latał a ja nagrywałem jego Corsaira:


Lata bardzo fajnie.
Filmy z lotów wkrótce :)

Było też latanie ESA - ale bez tasiemek, wiec się nie liczy :P
_________________
Pozdrawiam
Przemek Jakubczak
[Eskadra MAD DOGS]
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-06, 21:16   

Japim napisał/a:
Wczoraj trochę polataliśmy z Jackiem.
Właściwie to on latał a ja nagrywałem jego Corsaira:
Lata bardzo fajnie.
Filmy z lotów wkrótce :)


Ostatecznie w samolocie zamontowałem pakiet 6S 2200mAh. Po 5 minutach lotu zużelem ok. 800mAh :) . Na pełnym gazie i naładowanym pakiecie pobór prądu nie przekracza 18A

Japim napisał/a:
Było też latanie ESA - ale bez tasiemek, wiec się nie liczy :P


na usprawiedliwienie mamy tylko to, że ćwiczyliśmy nalot na słupki....

..... i poprzeczkę (skuteczniej ;) )
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
mm
ACE



Wiek: 64
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-06, 23:10   

Eeee... tam ,takie duże bramki .
Andrzej Miazga ,Piotrek i trzeci chyba nasz Meteor (Marcin popraw jak się mylę) latali najpierw pod elektrycznym pastuchem a potem pod płotkiem lekkoatletycznym .
Parę dzwonów było ale w końcu wszyscy dali radę.
A tak serio .Jacek, coś możesz bliżej o napędzie .
Jaki silnik śmigło i czy musiałeś kombinować coś z wyprzedzeniem( timingiem) na regulatorze.
_________________
Pozdrowienia Marian
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-07, 07:56   

mm napisał/a:
Eeee... tam ,takie duże bramki .
Andrzej Miazga ,Piotrek i trzeci chyba nasz Meteor (Marcin popraw jak się mylę) latali najpierw pod elektrycznym pastuchem a potem pod płotkiem lekkoatletycznym .
Parę dzwonów było ale w końcu wszyscy dali radę.


Trudność można skalować odległością pilota od przeszkody ;) :
https://www.youtube.com/watch?v=z34S3VVl2rQ

mm napisał/a:
A tak serio .Jacek, coś możesz bliżej o napędzie .
Jaki silnik śmigło i czy musiałeś kombinować coś z wyprzedzeniem( timingiem) na regulatorze.


Silnik AX-4008Q-620KV (z HK) - zgodnie z radami Wodza, wzorowanymi na konstrukcjach Czechów z drukarek 3D. Jednak nie sądzę, aby ten silnik sprawdził się w walce (mała średnica ośki)
Na śmigle 10x5" maksymalny pobór prądu w granicach 14-19A, obroty na ziemi 10200 - 10800 obr/min.
Regulator YEP 40A (mniejsze YEPy nie obsługują 6S) - jedyną zmianę względem ustawień fabrycznych, to zaprogramowanie hamulca, aby nie łamać śmigła przy każdym lądowaniu.
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
Grzechu
ACE
taśmy już ciągam



Wiek: 43
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 135
Skąd: Krzelów
Wysłany: 2018-02-07, 09:13   

Jeżeli chodzi o napęd to nie generuje on max dopuszczalnej mocy (PSS 72000). Aby dorównać Prezesowi powinien kręcić 14400 obrotów ze śmigłem o skoku 5 :neutral:
Nie wspomnę o dramatycznym spadku obrotów od połowy walki. Przekonałem się o tym w Pasterniku, ale ja użyłem 3s. Jak możesz to zmierz obroty po ok 5 min lotu na pełnym gazie. Mimo wszystko trzymam kciuki za elektryki :wink:
_________________
Pozdrawiam,
Grzechu Bielecki
NC2 ESA
 
 
Wodzu
ACE


Wiek: 57
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 404
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-07, 19:48   

Nie bardzo rozumiem dlaczego coś sprawdzacie i porównujecie do 5 min.Elektryk w ACES WW II ma wylatać na pełnym gazie ok. 7 min.40 sek. i to, plus max. obroty na ziemi mierzone przed startem na polecenie sędziego,po 20 sek. od uruchomienia silnika, jest najważniejsze-czyli ma wystarczyć prądu na ponad 8 min.Ciekawe,że ten przepis o czasie lotu nie obowiazuje w WW I.
Silnik,który mamy z Jackiem, Czesi polecali do modelu klasy 2,5 cm3 ze śmigłem 9x7.Swój silnik zamontowałem do modelu Balilla w WW I i aby utrzymać przy smigle 10x5 regulaminowe 10000 obrotów musiałem zjechać z krzywą gazu do max. 48%.Pobór prądu wynosił 7,5 A. Zasilanie to dwa aku SLS 1300 połaczone szeregowo dajace 6SWystarcza pod warunkem atakowania na słupki.Ten sam silnik Karol zastosował w IL-10 i pakiet 1800 6S w zupełności wystarczał,a model zasuwał aż miło było patrzeć.
Pozdrawiam Wojtek.
_________________
Tylko trening czyni mistrza.
 
 
Japim
Administrator
Site Admin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 521
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 06:34   

Nikt nic nie sprawdzał na 5 minut. Tyle po prostu wytrzymały palce na mrozie i trzeba było ładować :p
_________________
Pozdrawiam
Przemek Jakubczak
[Eskadra MAD DOGS]
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 08:33   

Grzechu napisał/a:
Jeżeli chodzi o napęd to nie generuje on max dopuszczalnej mocy (PSS 72000).

Mam w skrzynce śmigła z większym skokiem, raczej skłaniam się ku konfiguracji 10x6 lub 11", bo bardziej cenię zwrotność niż szybkość. Będę je testować dopiero jak zrobi się cieplej, przy obecnej pogodzie palce szybko mi zamrzną i pojawiają się zakłócenia na drążkach ;)

Grzechu napisał/a:
Jak możesz to zmierz obroty po ok 5 min lotu na pełnym gazie. Mimo wszystko trzymam kciuki za elektryki :wink:

Nie jest źle, 10200 obr/min jest na "rozładowanym pakiecie", a 10800 obr/min przy naładowanym

Wodzu napisał/a:
Nie bardzo rozumiem dlaczego coś sprawdzacie i porównujecie do 5 min.

Tak jak Przemek napisał: ze względu na odporność pilota na mróz.

Wodzu napisał/a:
Elektryk w ACES WW II ma wylatać na pełnym gazie ok. 7 min.40 sek. i to, plus max. obroty na ziemi mierzone przed startem na polecenie sędziego,po 20 sek. od uruchomienia silnika, jest najważniejsze-czyli ma wystarczyć prądu na ponad 8 min.

W regulaminie jest taki zapis All E-setups must be suitable for a minimum flight time of 450sec with full throttle in combat. (450 sec = 7min 30 sek.), czy na pewno mierzenie obrotów przed startem, to czas ekstra?
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group