Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ze wzgl?du na atak botów automatyczna rejestracja na forum zostaje wy??czona. W celu utworzenia nowego konta prosz? o kontakt. pjak2 000 na o2 . pl

Poprzedni temat «» Następny temat
PZL P-37 "?o?" od Marka Rokowskiego
Autor Wiadomość
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 336
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-22, 21:59   PZL P-37 "?o?" od Marka Rokowskiego

Bardzo spodoba?y mi si? "?o?ki" lataj?ce na zawodach ESA.
Postanowi?em zatem zbudowa? swój pierwszy dwusilnikowiec.
Zadzwoni?em wi?c do Marka Rokowskiego i zamówi?em "?o?ka"
Kolejny polski model po P11 i P- 62 zamówiony u Marka :)

PZL P-37 "?o?"
Dane samolotu :
dane
Wyposa?enie jakie znajdzie sie w modelu:
silnik: Turnigy 2204 - 14T (1450 KV) - 2 sztuki
regulator: Turnigy Plush 10A - 2 sztuki
?mig?o: GWS 7x3,5 - 2 sztuki
odbiornik: HK-TR6A V2
serwa na lotki: HXT 500
serwa na ogon HXT 900
pakiet: Turnigy nano- tech 1300mah

Zdj?cie wyposa?enia:

Pozostaje mi cierpliwie czeka? na przesy?k? od Marka.
Gdy tylko dotrze dalsza cz??? relacji
 
 
skidan
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 1089
Skąd: Iwiny k/Boles?awca
Wysłany: 2012-11-25, 07:27   

Moja uwaga jest taka, ?e ster kierunku to zb?dne 20g. Ster kierunku mia?em w ?osiu No.1. Kolejny egzemplarz nie ma steru kierunku i nie ?a?uj?. Jestem zadowolony z wagi jaka osi?gn??em; wg mojej wagi ?o? No. 1 wa?y? 420g, a ?o? No. 2 tylko 400g (w Krakowie atestowana waga wskaza?a 380g :shock: )

Kup jeszcze ?mig?a APC 6x6,5 - b?dzie odrobin? szybszy, ale wtedy pakiet 1.3 sko?czy si? 15s przed ko?cem walki.
_________________
NC1 WW1 oraz NC1 WW2
Ex-NC1 ESA

Eskadra Kamikadze Wroc?aw
stopie?: podpu?kownik
odznaczenia: Srebrna i B?zowa Gwiazda, FW, AC, BAS2011, BAS2012, BAS2013, BAS2014, BAS2016, BAS2017, AW, ACV, AI, BAC2017, ANC
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 336
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-26, 18:14   

Na ogonie tylko wysoko?? bez kierunku.
Literówka si? wkrad?a:
powinno by? " serwo na ogon HXT 900"
Pokombinuje ze ?mig?ami pomierz? i napisze ile bior? silniki na ró?nych ?mig?ach (amperów).

01.12.2012

" ?osiek" dotar? do mnie wczoraj.
Marek jednak ubieg? mnie w zaprezentowaniu sylwetki modelu.
Generalnie bardzo dobrze opracowany model.
Sposób wykonania gondoli silnikowych bardzo dobrze przemy?lany.
Dzi?ki temu unikn? ci?cia i szlifowania.
Kilka fotek :
pogl?dowe zdj?cie na pianki (nie ma na zdj?ciu w?gli )

Pianka na wadze: ( 138 gramów)

Ca?o??: (pianka, pr?ty wyposa?enie oraz pakiet)
Do tego dojd? jeszcze w?a?ciwie tylko: przed?u?acze do serw i regulatorów, klej i farba:)
Odejdzie troch? pianki:)
Waga pokaza?a 380 gramów. (na zdj?ciu co prawda 370 ale zapomnia?em po?o?y? przodu kad?uba)

Gotowe skrzyd?o (73 gramy)
Wzmocni?em tak jak zaleca? Marek 2 g?ówne w?gle góra dó? oraz od do?u 2 krótsze
Zmieni?em tylko wznios skrzyde? odchodz?cych od centrop?ata (oko?o 1,5 cm na ko?cu)

Dzisiaj prawdopodobnie zajm? si? jeszcze ogonkiem:)
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 336
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-10, 18:07   

?osiek ju? sko?czony kolejne fotki:

Poszczególne cz??ci przed monta?em:

Po sklejeniu w ca?o?? wa?y?o 171 gramów



Gotowy z wyposa?eniem waga 407 gramów z pakietem:



Widok od spodu:


Silnik:



Pod kabink?:


W niedziel? 9 grudnia "?osie" po raz pierwszy wzbi? si? w powietrze

Przed oblotem:



W trakcie lotu:)







Wielkie dzi?ki dla Jacka ?e da? si? w takich sprzyjaj?cych warunkach atmosferycznych wyci?gn?? na loty i udokumentowa? to na kliszy (cyfrowej)

Podsumowanie oblotu:

Oblot odby? si? przy temperaturze -8 stopni (odczuwalna chyba - 20 wia?o bardzo)

Przy starcie samolot od razu odrzuci? kabink? (wida? pilot chcia? si? katapultowa? przera?ony napotkan? sytuacj?) - trzeba b?dzie zmieni? sposób mocowania kabinki aby przekona? pilota do lotu.

Samolot bardzo przy dodaniu gazu zadziera? do góry (zwi?kszy? sk?on silnika)

Poza tym innych niespodzianek nie by?o.

Po wytrymowaniu samolot bardzo zwrotny i stabilny.

Dwa silniczki pi?knie graja:)

Pozostaje malowanie kolejny oblot ju? w barwach "normalnych" a nie zimowym kamufla?u.

Teraz jak by?o wsz?dzie bia?o gdy za daleko odlecia?em, trudno by?o zorientowa? si? w sytuacji.

Pomaluj? tym:

 
 
skidan
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 1089
Skąd: Iwiny k/Boles?awca
Wysłany: 2012-12-10, 22:41   

Ja w swoim ?osiu nie mam ?adnych sk?onów i wyk?onów. Silniki na ZERO.
Pytanie, jak zachowuje si? w locie z silnikami i bez silników? Ja stawiam na ?le wklejony statecznik poziomy.
I drugie, najwa?niejsze pytanie: jaka waga z malowaniem?
Aerograf to pi?kna sprawa, ale postaraj si? nie wype?nia? porów farb?.

Pomiar na ostatnich zawodach w Warcie Boles?awieckiej 08.12.2012

_________________
NC1 WW1 oraz NC1 WW2
Ex-NC1 ESA

Eskadra Kamikadze Wroc?aw
stopie?: podpu?kownik
odznaczenia: Srebrna i B?zowa Gwiazda, FW, AC, BAS2011, BAS2012, BAS2013, BAS2014, BAS2016, BAS2017, AW, ACV, AI, BAC2017, ANC
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 336
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 06:45   

Po wytrymowaniu na pe?nym gazie i zmniejszeniu gazu szied? w dó?. Wi?c chyba sk?on.
Jeszcze musz? raz go oblata? ze sk?onami i porówna?.
Je?li bedzie to jednak statecznik - to radzisz ci?? czy wysoko?ci? wyrówna?.
Co do malowania to chyba sobota, wtedy wyja?ni sie waga.
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 366
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 12:22   

Autsajder1983, maluj szybko swojego ?osia, to powtórzymy wypad na lotnisko :)

B?dzie mi ?atwiej z?apa? go w kadr :)
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrz?bie

www.ModeleRC.info
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 336
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-25, 10:19   

?o? doczeka? si? malowania:)

Niestety farby które wybra?em okaza?y si? ci??kie nawet bardzo.

Dok?adn? wag? podam po powrocie do domu (nie bra?em ze sob? wagi na ?wi?ta:))

?osiek wykona? pierwsze naloty po pomalowaniu.

Teraz o wiele lepiej wida? go w powietrzu.

Z jednej strony lepiej dla pilota (ju? nie kombinuje i nie chce wyskakiwa? przez otwieraj?c? si? kabink?:)

Z drugiej jednak strony malowanie zimowe by?o by bardzo skuteczne w walce.

Oznaczenia malowane od szablonów przes?anych od Marka (dzi?ki Marek, mia?em problem z odpowiednia czcionk?).

Kilka zdj?? gotowego do boju ?o?ka







Akcent ?wi?teczny:




Film z ostatnich lotów:
https://www.youtube.com/watch?v=DpyhS3V6ZVY
B?dzie jeszcze z oblotu (wersja zimowa:)) jak tylko znajd? chwil? i posk?adam w jedn? ca?o??.
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 336
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 09:45   

czekaj?c na sezon:


Obiecany filmik z oblotu w wersji zimowej:)
http://www.youtube.com/watch?v=AUJO8kbtnwE
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 336
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-16, 08:56   

Wczoraj powalczy?em ?osiem na zawodach (Warszawa)
Po 4 minutach ?osiek wpad? w bardzo dziwny niekontrolowany korek:)
W drugim locie to samo.
jeden z silników odcina?o.
My?la?em, ?e to po prostu koniec pakietu i jeden z silników odcina regulator.
Wiadomo jak si? ma 2 silnikówk? i zabraknie drugiego silnika to jak si? szybko nie zorientujesz to korek i ... :)
Po lotach jednak w pakiecie zostawa?o jeszcze jakie? 40 %.
Przegrzewa?y si? ukryte w gondolach silnikowych regulatory i stopniowo odcina?y silniki.
Po wyci?ciu dziur problem zlikwidowany.
Mo?e straci? na wygl?dzie ale za to mog? spokojnie przelata? 5 minut:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group