Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
FW-190 w odsłonie halowej
Autor Wiadomość
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-26, 15:39   FW-190 w odsłonie halowej

Pomysł budowy modelu halowego do walk powietrznych (niektórzy kwalifikują ten model do kategorii ESA) narodził się przypadkiem. Na zawodach (Andrychów 2013) wygrałem zestaw modelu od Marka Rokowskiego (http://www.NaPolskimNiebie.pl) z częściami do budowy takiego właśnie modelu. Potem dostałem drugi zestaw i tak oto powstały dwa (totalnie różne) modele FW-190 do latania w hali.



OPIS BUDOWY

Pierwszy egzemplarz FW-190 zbudowałem w konwencji typowego modelu akrobacyjnego - "krzyżak" z zerowym wzniosem skrzydła, natomiast drugi model otrzymał dodatni wznios skrzydeł (niektórzy uważają, że wręcz karykaturalny).


Oba modele były budowane w tej samej kolejności:

- Przygotowania skrzydeł (odcięcie i przyklejenia lotek, wklejenie dźwigarów)
- Przyklejenie skrzydeł do kadłuba
- Przyklejenie dolnej połówki kadłuba i przygotowanie otworów na serwa
- Wklejenie wykrzyżowanie skrzydeł i wykrzyżowania ogonowej części modelu
- Wklejenie statecznika poziomego (wcześniej odciąłem ster wysokości)
- Przyklejenie górnej połowy kadłuba
- Przyklejenie steru kierunku
- Montaż serw, wykonanie popychaczy i przyklejenie dźwigienek
- Wykonanie i montaż wręgi silnikowej
- Montaż wyposażenia i ustawienie modelu w nadajniku

LOTY

Model z zerowym wzniosem skrzydeł jest bardzo przyjazny do spokojnego latania akrobacyjnego (zmieniłbym tylko proporcje steru kierunku i zwiększył powierzchnię steru wysokości).
jednak w przypadku walki powietrznej zaczynają się problemy, przy gwałtownych manewrach oraz spotkaniach z modelami i tasiemkami przeciwników nie jestem w stanie nadążyć za zmianą położenia modelu, co skutkuje zderzeniem z ziemią.
Po wykonaniu kilku lotów pierwszym egzemplarzem uznałem, że drugi egzemplarz, który zbuduję będzie miał dodatni wznios skrzydeł, większą powierzchnię steru wysokości oraz zmienione proporcje (i powierzchnię) steru kierunku.
Jeszcze nie przeprowadziłem żadnej walki tym modelem, ale po pierwszych lotach (co prawda, na dworze) stwierdzam, że wznios będzie bardzo dużym atutem tego modelu. Zwiększona powierzchnia steru wysokości poprawiła zachowanie się modelu przy małych prędkościach.


DANE TECHNICZNE MODELU

Wznios skrzydła: Wersja 1.: 0o/Wersja 2.: 9o
Rozpiętość: 800 / 785 mm
Długość: 640 / 660 mm
Wysokość: 275 mm
Silnik: Turnigy 2204-14T
Śmigła: GWS 7x3.5-8x4.3,APC 8x3.8
Serwa: HXT500 i 2x HK4,3
Regulator: Turnigy Plush 10A / JETI Advance 08
Pakiety: 2s li-pol Zippy Compact 350mAh
Masa (bez pakietu): 124 / 142 g
Masa całkowita: 150 / 168 g













 
 
mirolek
ACE
latam bo lubię



Wiek: 52
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 487
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-26, 16:19   

Jacku - zamiast budować konkretnego kombata o wadze 1,5kg budujesz "ważkę" o wadze 150g?

Takie modele które mogą ciąć własny ogon co nawet widać na zdjęciach latają nienaturalnie.
To zabawa dla przedszkolaków skoro ESA jest szkołą pilotów prawdziwego kombatu :mrgreen:

ms
_________________
www.aircombat-krakow.cba.pl
modele inne: www.modelemirek.cba.pl
kanał filmowy: https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-26, 19:55   

Walczę z masę na każdym kroku ;) - a budowa takiego "cuda", to prawdziwy trening :D

Ale poważnie mówiąc, to muszę przyznać Ci rację, że lata to nienaturalnie (jak na kombata).
Ale do tego, aby poganiać się z tasiemkami w hali jest optymalny.

Dwa lata temu latałem depronowym YAKiem (halowym) i w ramach "wykończenia go" podczepiłem tasiemkę i zachęciłem parę osób do wspólnej zabawy. Modele nam się szybko skończyły :mrgreen:

Loty depronowymi modelami wyglądały tak:
http://youtu.be/UEB0U5GNL8k
Ostatnio zmieniony przez jacek 2014-02-27, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skidan
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 1088
Skąd: Iwiny k/Bolesławca
Wysłany: 2014-02-27, 07:42   

Combat na hali to świetna zabawa.
skorzystałem kiedyś z zimowego zaproszenia ekipy z Wrocławia na loty w hali. Nieźle trzeba się namachać drążkami zwłaszcza, że sala nie należało do szczególnie dużych. Śmiech współczujących kolegów po kolizji ze ścianą nie do opisania :mrgreen:
_________________
NC1 WW1 oraz NC1 WW2
Ex-NC1 ESA

Eskadra Kamikadze Wrocław
stopień: podpułkownik
odznaczenia: Srebrna i Bązowa Gwiazda, FW, AC, BAS2011, BAS2012, BAS2013, BAS2014, BAS2016, BAS2017, AW, ACV, AI, BAC2017, ANC
 
 
mm
ACE



Wiek: 66
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-27, 18:01   

ESA halowe to niezwykle odporne maszyny(wersja standart bez wzmocnień).
Właśnie wróciłem z "polatania sobie " na boisku modelem widocznym w 1,46 min .
Zwróćcie uwagę z kiedy jest film a model dalej lata na tym samym silniku,regulatorze i serwach, wymieniałem tylko pakiety :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=goAAjMfqa_Q#t=72
_________________
Pozdrowienia Marian
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group