Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 

 Ogłoszenie 
Ze wzgl?du na atak botów automatyczna rejestracja na forum zostaje wy??czona. W celu utworzenia nowego konta prosz? o kontakt. pjak2 000 na o2 . pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Westland Whirlwind ESA
Autor Wiadomość
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2015-03-13, 08:32   Westland Whirlwind ESA

W?a?nie wyci??em sobie model, który zawsze strasznie mi si? podoba? - Westland Whirlwind - mniejszy brat modelu, który z mozo?em powstaje w tym w?tku - Westlan Whirlwind ACES laminat

Wyci?te elementy (kabina b?dzie t?oczona):



Oraz planowany nap?d (akumulator przewiduj? 1350), który raczej wichury nie wywo?a, wi?c i model raczej niewielki 870 mm rozpi?to?ci. Regle oczywi?cie b?d? dwa - tylko jednego od tygodnia nie mog? znale??:

 
 
Japim
Administrator
Site Admin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 654
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 09:29   

Oj. Ciezko bedzie to wywazyc z takim krociutkum noskiem i takimi lekkimi silniczkami. Pakiet bedziesz musial zamocowac gdzies dokladnie w nosie... albo przed.
_________________
Pozdrawiam
Przemek Jakubczak
[ Eskadra MAD DOGS ]
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2015-03-13, 09:42   

A jeszcze chc? da? serwo w ogonie... Ze 30 gramów jestem w stanie na balast wygospodarowa?.
 
 
JacekK
ACE


Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 389
Skąd: ?ód?
Wysłany: 2015-03-13, 11:19   

Nie ma tragedii, d?wignia jest oko?o 1:4 a silniki s? bardzo do przodu. Daj regle w gondolach max. do przodu i pakiet w nosek, powinno by? OK. Uk?ad masy jak w przeci?tnym WWI - czyli trzeba si? postara? :)

Wysoko?? raczej na bowdenie po ?uku a serwo bli?ej p?atów.
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2015-03-13, 11:46   

Dok?adnie o tym my?la?em, nawet ?eby da? ci??arki przy silnikach w gondolach, co do serwa na bowdenie to pytanie, czy na takim ?uku to b?dzie w ogóle pracowa??
 
 
JacekK
ACE


Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 389
Skąd: ?ód?
Wysłany: 2015-03-13, 15:05   

A dlaczego nie? Ster wysoko?ci i tak jest nisko :) w niektórych szybowcach jest usterzenie T i te? si? da. Zacznij nisko w kad?ubie i ci?gnij po du?ym promieniu w gór?. B?dzie dzia?a?
_________________
ex NC1 ESA
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2016-12-18, 20:40   

Co si? odwlecze to nie uciecze :smile: Po "krótkiej" przerwie wracam do zawieszonych tematów, mi?dzy innymi do tego modelu. Dawno ju? nie struga?em EPP, wi?c je?li b?dzie co? nie tak to piszcie.
Na pocz?tek kad?ub po obróbce no?ykiem i papierkiem 180 a potem 300.



Potem skrzyd?a. Lotki odci??em i zrobi?em zawias z uhu por - taki zawias jest wbrew pozorom bardzo mocny i pracuje lepiej ni? taki z plotera. Generalnie znacznie wi?cej klej? na uhu ni? na cjano, na ten ostatni wklejam w?a?ciwie tylko pr?ty w?glowe. W skrzydle wklei?em jeden 1 mm na dolnej powierzchni i dwa na górnej, ale ?eby to skrzyd?o jako? szczególnie sztywne by?o na skr?canie to bym nie powiedzia?, mo?e jeszcze pó?niej co? po trójk?cie jeszcze doklej? w centrop?acie









Podobnie statecznik poziomy, stery po??czone aluminiowym ??cznikiem:



Serwa b?d? mocowane na górnej powierzchni, postanowi?em tym razem zamocowa? je w sklejkowych gniazdach - troch? wzmocni to samo skrzyd?o (tak my?l?...):





Okablowanie - to najbardziej upierdliwa cz??? budowy, lutowanie, przymiarki, lutowanie itd:



Cz??? kabli b?dzie lecia?a w kanale wytopionym w centrop?acie, który potem b?dzie zasklepiony:



Tak rozwi?zane jest mocowanie silników i jednocze?nie regli - regle b?d? na wierzchu:





Przyklejenie gondoli na uhu por. W gondolach wytopi?em niewielk? przestrze? - poupycham w nich nadmiar kabli i zaklej? za?lepkami:



A to element charakterystyczny dla whirlwinda - owiewka na po??czeniu stateczników - w moim przypadku dodatkowe usztywnienie klejenia usterzenia:







Model wst?pnie zmontowany trafi? na wywa?ark?:



 
 
Japim
Administrator
Site Admin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 654
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-19, 09:54   

Czytalem gdzies ze lepiej jest przedluzac kable idace od regla do silnia, zamiast od pakietu do regla. Jak przedluzasz kable od regla do silnika to po prostu uzwojenie silnika jest ciut dluzsze i regiel sobie spokojnie z tym radzi. Jezeli przedluzasz po drugiej stronie (ESC - akku) to kondensator na wejsciu do regla mocno jest bity i w koncu nie wytrzymuje. Nalezaloby wtedy dac dodatkowy pakiet kondenstorow na wejsciu do regla.

Fajna robota :) Malowanko i oblot. Ile wazy z pakietem?
_________________
Pozdrawiam
Przemek Jakubczak
[ Eskadra MAD DOGS ]
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2016-12-20, 09:25   

Z t? d?ugo?ci? kabli to nie wiedzia?em. Jakie te kondensatory zastosowa? w razie czego?
Co do samego modelu to z tego co czytam, mo?e si? okaza?, ?e b?dzie nieregulaminowy - to ci?g?e "ulepszanie" regulaminu ESA jest troch? wnerwiaj?ce...
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 913
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2016-12-20, 11:21   

Tak czytam i nie mog? zrozumie? jednego s?owa "kabelki" co robi taka cz??? w modelu. :shock:
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group