Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Westland Whirlwind ESA
Autor Wiadomość
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-03-13, 08:32   Westland Whirlwind ESA

Właśnie wyciąłem sobie model, który zawsze strasznie mi się podobał - Westland Whirlwind - mniejszy brat modelu, który z mozołem powstaje w tym wątku - Westlan Whirlwind ACES laminat

Wycięte elementy (kabina będzie tłoczona):



Oraz planowany napęd (akumulator przewiduję 1350), który raczej wichury nie wywoła, więc i model raczej niewielki 870 mm rozpiętości. Regle oczywiście będą dwa - tylko jednego od tygodnia nie mogę znaleźć:

 
 
Japim
Administrator
Site Admin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 09:29   

Oj. Ciezko bedzie to wywazyc z takim krociutkum noskiem i takimi lekkimi silniczkami. Pakiet bedziesz musial zamocowac gdzies dokladnie w nosie... albo przed.
_________________
Pozdrawiam
Przemek Jakubczak
[ Eskadra MAD DOGS ]
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-03-13, 09:42   

A jeszcze chcę dać serwo w ogonie... Ze 30 gramów jestem w stanie na balast wygospodarować.
 
 
JacekK
ACE


Wiek: 42
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 389
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-13, 11:19   

Nie ma tragedii, dźwignia jest około 1:4 a silniki są bardzo do przodu. Daj regle w gondolach max. do przodu i pakiet w nosek, powinno być OK. Układ masy jak w przeciętnym WWI - czyli trzeba się postarać :)

Wysokość raczej na bowdenie po łuku a serwo bliżej płatów.
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-03-13, 11:46   

Dokładnie o tym myślałem, nawet żeby dać ciężarki przy silnikach w gondolach, co do serwa na bowdenie to pytanie, czy na takim łuku to będzie w ogóle pracować?
 
 
JacekK
ACE


Wiek: 42
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 389
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-13, 15:05   

A dlaczego nie? Ster wysokości i tak jest nisko :) w niektórych szybowcach jest usterzenie T i też się da. Zacznij nisko w kadłubie i ciągnij po dużym promieniu w górę. Będzie działać
_________________
ex NC1 ESA
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-12-18, 20:40   

Co się odwlecze to nie uciecze :smile: Po "krótkiej" przerwie wracam do zawieszonych tematów, między innymi do tego modelu. Dawno już nie strugałem EPP, więc jeśli będzie coś nie tak to piszcie.
Na początek kadłub po obróbce nożykiem i papierkiem 180 a potem 300.



Potem skrzydła. Lotki odciąłem i zrobiłem zawias z uhu por - taki zawias jest wbrew pozorom bardzo mocny i pracuje lepiej niż taki z plotera. Generalnie znacznie więcej kleję na uhu niż na cjano, na ten ostatni wklejam właściwie tylko pręty węglowe. W skrzydle wkleiłem jeden 1 mm na dolnej powierzchni i dwa na górnej, ale żeby to skrzydło jakoś szczególnie sztywne było na skręcanie to bym nie powiedział, może jeszcze później coś po trójkącie jeszcze dokleję w centropłacie









Podobnie statecznik poziomy, stery połączone aluminiowym łącznikiem:



Serwa będą mocowane na górnej powierzchni, postanowiłem tym razem zamocować je w sklejkowych gniazdach - trochę wzmocni to samo skrzydło (tak myślę...):





Okablowanie - to najbardziej upierdliwa część budowy, lutowanie, przymiarki, lutowanie itd:



Część kabli będzie leciała w kanale wytopionym w centropłacie, który potem będzie zasklepiony:



Tak rozwiązane jest mocowanie silników i jednocześnie regli - regle będą na wierzchu:





Przyklejenie gondoli na uhu por. W gondolach wytopiłem niewielką przestrzeń - poupycham w nich nadmiar kabli i zakleję zaślepkami:



A to element charakterystyczny dla whirlwinda - owiewka na połączeniu stateczników - w moim przypadku dodatkowe usztywnienie klejenia usterzenia:







Model wstępnie zmontowany trafił na wyważarkę:



 
 
Japim
Administrator
Site Admin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-19, 09:54   

Czytalem gdzies ze lepiej jest przedluzac kable idace od regla do silnia, zamiast od pakietu do regla. Jak przedluzasz kable od regla do silnika to po prostu uzwojenie silnika jest ciut dluzsze i regiel sobie spokojnie z tym radzi. Jezeli przedluzasz po drugiej stronie (ESC - akku) to kondensator na wejsciu do regla mocno jest bity i w koncu nie wytrzymuje. Nalezaloby wtedy dac dodatkowy pakiet kondenstorow na wejsciu do regla.

Fajna robota :) Malowanko i oblot. Ile wazy z pakietem?
_________________
Pozdrawiam
Przemek Jakubczak
[ Eskadra MAD DOGS ]
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-12-20, 09:25   

Z tą długością kabli to nie wiedziałem. Jakie te kondensatory zastosować w razie czego?
Co do samego modelu to z tego co czytam, może się okazać, że będzie nieregulaminowy - to ciągłe "ulepszanie" regulaminu ESA jest trochę wnerwiające...
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 894
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-20, 11:21   

Tak czytam i nie mogę zrozumieć jednego słowa "kabelki" co robi taka część w modelu. :shock:
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group