Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Westland Whirlwind ESA
Autor Wiadomość
Japim
Administrator
Site Admin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 22:21   

Jak ustawiasz trymer maksymalnie w jedną stronę to wcale nie dziwne, że silnik startuje z opóźnieniem. IMHO przy całych swoich krzywościach nie powinieneś się tym przejmować. Moja Czarna Wdowa też do prostych nie należała a skłony/wykłony silnika robiłem na oko i da się nią spokojnie latać. Zostaw tak jak masz - tylko do oblotu ustaw na zero i ewentualnie tryknij odrobinkę w czasie lotu jak zacznie Ci ściągać.
_________________
Pozdrawiam
Przemek Jakubczak
[ Eskadra MAD DOGS ]
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-09, 10:27   

Znaczy się co - przez kabel Y to podłączyć?
 
 
jantar87
ACE
Robert



Wiek: 32
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-01-09, 13:14   

Znaczy, zostaw tak jak masz :)
_________________
Tylu lądowań, co startów.
FrSky Taranis X9D

Kamikadze Wrocław -- ACES
Aircombat Zawiercie -- ESA
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-09, 13:21   

No ale ja właściwie jeszcze nic nie mam, bo nie wiem jak to ustawić i dlatego pytam "fachowców" od dwusilnikowców...
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 10:44   

Co prawda nie mam doświadczenia z dwusilnikowcami, ale przy ustawianiu dwóch silników zacząłbym od skalibrowania regulatorów.

Większość regulatorów kalibruje się podobnie:
Kod:
Programowanie zakresu pracy drążka:
1. Włącz nadajnik, przesuń drążek przepustnicy do skrajnej górnej pozycji, a następnie podłącz zasilanie regulatora. Po dwóch sekundach, regulator powinien wydać dwa dźwięki potwierdzające wejście do trybu programowania.
2. Po wejściu w tryb programowania, dźwięk zostanie powtórzony 4-krotnie. W tym czasie należy ściągnąć drążek do skrajnej dolnej pozycji (0%) – regulator wyda dźwięk potwierdzenia – będzie to oznaczało, że zakres pracy drążka przepustnicy został ustalony, a regulator wszedł w tryb programowania. Po upływie sekundy system wejdzie w program potwierdzenia i emitują "123" dla systemu OK tonów.
(Uwaga: Należy zresetować zakres pracy drążka Aby ESC był kompatybilny z zakresem pracy drążka regulatora, jeśli używać tego ESC po raz pierwszy lub jeśli zmieni się użyć innego nadajnika, należy przywrócić przepustnicy zakres wykonując wyżej wymienionych czynności.

(na podstawie: abc-rc.pl/templates/images/files/995/1384185241-instrukcja-esc-abc-power.pdf )

Ze zmiksowaniem drążka steru kierunku z obrotami silnika nie powinno być problemu, co do trymera - nie wypowiem się (chyba będzie zależeć od nadajnika).
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-10, 12:18   

Dzięki - co do regulatorów to też będę musiał z nimi powalczyć, bo mam wrażenie, że na jednym jest włączony hamulec, a na drugim nie. Co do różnicowania ciągu silników, znalazłem chyba to o co mi chodziło: link
Znajdę chwilkę to poklikam, może coś się da ustawić.
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-13, 14:49   

aquarius napisał/a:
Znajdę chwilkę to poklikam, może coś się da ustawić.


Do prób z programowaniem nadajnika podepnij serwa zamiast regulatorów - lepiej będziesz widział jak działają miksery :) .

Jeżeli będziesz chciał różnicować ciągu jako ster kierunku, to jeszcze zastanów się jak ma się to odbywać, bo jest kilka opcji:

Kod:
Opcja:       Drążek:   Silnik lewy:         Silnik prawy:
  1.       w lewo    Mniejsze obroty       Obroty bez zmian
  2.       w lewo    obroty bez zmian      Większe obroty
  3.       w lewo    Mniejsze obroty       Większe obroty (niekoniecznie symetrycznie)
  .......


Które będzie najlepsze - nie wiem, ale:
Opcja 1. chyba będzie dobra jako trymer (silnik nigdy nie ruszy przy dolnym położeniu drążka), jednak jako zastępstwo SK w locie może być niebezpieczne (spadek ciągu)
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-20, 14:28   

Regle mam z grubsza ustawione, choć czy to będzie działać w praktyce to się okaże. Poskracałem i pochowałem przewody i elektronikę:







I przyszedł czas na malowanie. Najpierw wytrasowałem linie podziałów cienkopisem, potem wyciąłem i nakleiłem szablony. Szablony drukuję na grubszym papierze i podklejam dwustronną taśmą – mam pewność, że się nie podniesie przy malowaniu. Samo malowanie robiłem aerografem produkcji ZSRR – każdy kto tego używał wie jak trudno to wyregulować… :evil: Farba jak za gęsta - zatyka dyszę, jak za rzadka - nie kryje i podcieka pod maski, słowem dramat. Akrylowa Pactra też – szału ni ma. Wykorzystałem chyba zasób przekleństw na najbliższe pół roku. :lol:
Malowanie rondli rafu zrobiłem już tamponem z gąbki. Poniżej fotorelacja z malowania:


























 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 894
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-23, 09:11   

Te ruskie pistoleciki to po pierwszej próbie malowania podeptałem żeby mnie nie podkusiło ich naprawiać i kupiłem pache, nim można malować cały świat. :mrgreen: Malowanie wyszło Ci fajnie.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 321
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-01-23, 11:56   

Te ruskie pistoleciki to pochodzą z okresu, kiedy allegro oznaczało jeszcze tempo w muzyce. Ile ja tym koszulek i prac do szkoły zrobiłem... A kumplowi pożyczałem do malowania chust dla rezerwistów :smile: Owijało się to szmatką żeby po łokciu farba nie spływała i do przodu. Już zamówiłem sobie aerograf - podobno chińska podróbka jakiejś iwaty. JAk się maluje raz na pół roku - powinno starczyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group