Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś experymentalnego! DFW T.28 Floh
Autor Wiadomość
WDOWI
ACE
WW1



Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 220
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-11, 09:44   

sprawdź geometrię może gdzieś masz coś przekoszone ,mój latał podobnie ,był strasznie wrażliwy na wysokość ,no i mix lotek z kierunkiem może pomoże ,napęd jaki miałem to czarny dzwonek on nie wydalał, Ecik ma rację sprawdź luzy na kierunku
 
 
WDOWI
ACE
WW1



Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 220
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-11, 09:44   

sprawdź geometrię może gdzieś masz coś przekoszone ,mój latał podobnie ,był strasznie wrażliwy na wysokość ,no i mix lotek z kierunkiem może pomoże ,napęd jaki miałem to czarny dzwonek on nie wydalał, Ecik ma rację sprawdź luzy na kierunku
 
 
mirolek
ACE
latam bo lubię



Wiek: 52
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 480
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-11, 11:15   

Nie jest źle, trzeba dopracować technikę lotu.
Moim zdaniem musisz więcej polegać na sterze kierunku bo lotki mają problem z położeniem modelu do skrętu.
Na filmie wyraźnie widać, że model zaczyna mieć problem ze sterownością gdy go kładziesz na bok, zaczyna się wtedy "zawieszać".

Moim zdaniem jest szansa nauczyć go latać.

ms
_________________
www.aircombat-krakow.cba.pl
modele inne: www.modelemirek.cba.pl
kanał filmowy: https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
 
Grzechu
ACE
taśmy już ciągam



Wiek: 45
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Krzelów
Wysłany: 2016-01-12, 08:40   

Witam. Wczoraj przeprowadziłem testy z ustawieniem silnika. Wniosek: w którą stronę skręcę w tę stronę zaczyna robić bąki. Fakt przy delikatnym operowaniu sterem kierunku lata ale to nadal nie latanie. Wszystko przechodzi gdy tylko wyłączę silnik i wtedy jest ok. Zamontowałem śmigło 10" bo takie miałem pod ręką i tu według mnie jest przyczyna. Następne próby przy śmigle 13" i 14".
_________________
Pozdrawiam,
Grzechu Bielecki
NC2 ESA
KAMIKADZE WROCŁAW
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 873
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-12, 10:40   

A ster kierunku poprawiłeś, bo jak nie to właśnie tak zachowuje się ster płytowy z luzami. Po wyłączeniu silnika znika strumień za śmigłowy i ster wraca do swojej pierwotnej pozycji. Może być też za slabe serwo kierunku do płyty i nie trzyma pozycji.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Grzechu
ACE
taśmy już ciągam



Wiek: 45
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Krzelów
Wysłany: 2016-01-12, 10:50   

Kierunek jako takich luzów nie ma ale to epp i w ogóle jest trochę gumowy. Serwo na popychaczu z węgla, tam też nie bardzo jest co się wygiąć. Może wyciąć na próbę ster ze sklejki? Masz rację na początek spróbuje zamontować klasyczny. Z tym strumieniem zaśmigłowym to może być to. Zmienię ster i może jutro go oblatam. Dzięki!
_________________
Pozdrawiam,
Grzechu Bielecki
NC2 ESA
KAMIKADZE WROCŁAW
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 873
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-12, 12:59   

No tak :shock: zapomniałem wziął pod uwagę że to EPP, nie nadaje się na płytę. Sorki :oops: źle doradziłem na początku. Można jeszcze wkleić pręt węglowy. Jak to nie pomoże to zmień na standardowy powiększając sam ster pionowy.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 347
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 22:50   

Michał robił płytowy statecznik w swoim Fokkerze:
http://pfmrc.eu/index.php...e-być/?p=554183,
więc da się :)

A co do Floha, to na podstawie filmu nie potrafię zgadnąć czemu model tak szaleje... Ale na początek proponuję dołożyć z 20-30g ołowiu na dziób i zobaczyć czy będzie jakaś różnica...
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 873
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-13, 07:52   

Wszystko się da, tylko jest pytanie czy się opłaca. Po niezbędnych usztywnianiach waga statecznika będzie tak dużo większa że do dziobu dokładać przyjdzie ołowiu, a każdy gram ołowiu to wielki wstyd. Rośnie waga i bezwładność modelu i ster zostanie nie wiele skuteczniejszy.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Grzechu
ACE
taśmy już ciągam



Wiek: 45
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Krzelów
Wysłany: 2016-01-17, 15:56   

Witam ponownie!
Właśnie wróciłem z próbnego oblotu. Po zmianie statecznika i przesunięciu silnika lekko nad oś samolotu, jest lepiej. Problem jest nadal gdy dodaje gazu to model zamiast się stabilizować zaczyna być nadsterowny i zbyt gwałtownie reaguje na wszystkie stery. Kierowanie nim polega głównie na użyciu steru kierunku, klasyczne pochylenie na bok i zaciągnięcie drążka powoduje jego przepadanie. Przy pochyleniu obraca ogon w przeciwną stronę niż zakładany skręt. Można by zmiksować ale mi nie o to chodzi. Zamieszczam parę filmików i czekam na sugestie. Przyszło mi do głowy spróbować ze sterem głębokości i zrobić go płytowego lub przynajmniej zminimalizować. Samolot jest tak krótki że i tak będzie dobrze reagował. Niestety nie miałem kamerzysty więc posłużyłem się statywem. Wyszło co wyszło.
https://drive.google.com/file/d/0B4G51f-4rJyZSXdXeU56MngxbHc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4G51f-4rJyZVTUyYVR4NlVjbVE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4G51f-4rJyZRU1oVG12SGdvcHM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4G51f-4rJyZckNWVHZySHRYOEE/view?usp=sharing
_________________
Pozdrawiam,
Grzechu Bielecki
NC2 ESA
KAMIKADZE WROCŁAW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group