Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
podsumowanie IX BITWY O WAWEL
Autor Wiadomość
Piotrek B
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 584
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-10-01, 11:06   

Zrobiłem porządki w CoRe w krakowskiej sprawie, choć łatwo nie było :twisted: No i stare dobre pytanie:
Kto latał 2,5?
_________________
CoRe Admin
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
 
skidan
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 1087
Skąd: Iwiny k/Bolesławca
Wysłany: 2018-10-01, 14:11   

Na WASGu w Czechach każdy miał sprawdzane obroty przed startem. Byli tacy co musieli regulować, ale i tak zap....li jak wściekli.
_________________
NC1 WW1 oraz NC1 WW2
Ex-NC1 ESA

Eskadra Kamikadze Wrocław
stopień: podpułkownik
odznaczenia: Srebrna i Bązowa Gwiazda, FW, AC, BAS2011, BAS2012, BAS2013, BAS2014, BAS2016, BAS2017, AW, ACV, AI, BAC2017, ANC
 
 
mirolek
ACE
latam bo lubię



Wiek: 52
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 464
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-02, 07:46   

filmowy reportaż z zawodów tu: https://youtu.be/EnZc_rq-9Uw
ms
_________________
modele ESA:
www.aircombat-krakow.cba.pl
modele inne:
www.modelemirek.cba.pl
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 840
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-02, 10:08   

Ty jeszcze Skidan wierzysz w nad silnikową moc hehehe. Na zawodach ME w Czechach była taka konkurencja latania po trójkącie, kto był ten pamięta. To była konkurencja szybkościowa. Startowałem w niej tak dla sprawdzenia mojego Spitfire na 3,5 cm3. Mieliśmy sprawdzane obroty silników do 1550 tyś obrotów, reguły kombatowe. Mój miał maksa i jeden Czech latający takim pomarańczowym japońcem i jak myślicie kto był szybszy. Mój na rurze pół rezonansowej momentalnie wszedł na takie wysokie obroty w powietrzu że odleciałem dość szybko, a kolega z Czech z tyłu i w pewnym momencie dostał takiego kopa jak by mu wstawili silnik odrzutowy. Mój mimo zmierzonej prędkości około 230 km/h został w tyle. I pytanie, jakie obroty musiał mieć na śmigle że tak zapier...ł cud :shock: .
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
mirolek
ACE
latam bo lubię



Wiek: 52
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 464
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-02, 11:55   

Moim zdaniem waga modeli oraz profile skrzydła a w mniejszym zakresie pewnie i gładkość powierzchni decydują o uzyskiwanych prędkościach.

Jeżeli ktoś przekracza dopuszczalne obroty to trzeba to nazwać po imieniu - błąd regulacji lub jeżeli zamierzone to oszustwo. Nikt nikogo jednak nie złapał, takie sugestie są moim zdaniem krzywdzące dla zawodników.
Najlepsi latają szybko, latają ciasno i pokazali kierunek w jakim trzeba podążać aby nawiązać równorzędną walkę. Mnie osobiście zaimponowały lekkie i gładkie skrzydła, zamierzam coś podobnego wystrugać w zimie i porównać w locie z tymi co mam teraz.

ms
_________________
modele ESA:
www.aircombat-krakow.cba.pl
modele inne:
www.modelemirek.cba.pl
 
 
Piotrek B
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 584
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-10-02, 13:41   

A latał ktoś na 2,5?
_________________
CoRe Admin
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
 
Ecik
ACE


Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 840
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-02, 15:38   

Dla tego Mirek piszę że trzeba dokładnie się przyglądać i sprawdzać przyjezdnym zza granicy. Na własnym podwórku znamy się na tyle dobrze że odrazu to ucinamy, chodź nie zawsze. Najlepsi mają modele, raczej pierwowzory przedmuchane w tunelu i nie jesteś w stanie im dorównać. Rampa po kolizji z innym modelem zbiera szczątki co do jednego kawałka, a jak nie znajdzie końcówki płata to chodzi wkur...ny jak by zgubił cały płatowiec.
Zresztą niektórych oszustw ciężko udowodnić. Chociaż by stosowane żyroskopów zabutowanych w odbiorniki. Jakie było moje zdziwienie jak niemiecki pilot zcinał słupki co dziesięć centymetrów, o kurde ale wlatany. Był wlatany dopóki nie siadłem mu dad modelem z tyłu , wlatanie się skończyło i nie wiedział jak z tego wyjść, co u nas jest normalnym manewrem to przerosło gościa. Tak że nie powinniśmy mieć kompleksów tylko więcej spędzać na lotnisku i regulować nasz sprzęt. Zresztą, jak Skidan przeleciał się moim modelem tak dla spróbowania to sam przyznał że to samo leci pilot tylko zmienia kierunek i knuje, ale to wymaga spędzenia dużo czasu na lotnisku.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 335
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-10, 09:54   

Dołączam się do podziękowań za organizację kolejnej Bitwy o Wawel.
Zawody przeprowadzone bardzo sprawnie - mimo opóźnienia spowodowanego warunkami atmosferycznymi zawody udało się zakończyć o rozsądnej porze!
Wyżywienie super - bardzo smaczny pomysł z sobotnimi kanapkami.
A miedzynarodowość zawodów faktycznie pozwoliła na przyjrzeniu się modelom (i technice latania) naszych południowych sąsiadów.

Poniżej link do zdjęć z obu dni (ESA i ACES):
www.ModeleRC.info

I kilka zdjęć dla mniej cierpliwych ;) :










_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
skidan
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 1087
Skąd: Iwiny k/Bolesławca
Wysłany: 2018-10-11, 19:25   

Ja chyba też zapomniałem podziękować za super zorganizowane zawody. Macie świetny team do organizacji takich zawodów, a przy takiej frekwencji z zagranicy to duuuuży plus.

Dla nie wtajemniczonych na ostatnim zdjęciu widać jak sprawdzam szczelinomierzem luzy na zaworach. Oczywiście okazało się, że jedna sprężyna w moim ASP skończyła swój resus i finał opóźnił się bo musiałem przygotować inny model. Dziękuję wszystkim za cierpliwość i wyrozumiałość a w szczególności dla Roberta, który przekonał mnie do podmiany modelu oraz pozostałych zawodników aby zaczekali. :mrgreen: Dzięki.
_________________
NC1 WW1 oraz NC1 WW2
Ex-NC1 ESA

Eskadra Kamikadze Wrocław
stopień: podpułkownik
odznaczenia: Srebrna i Bązowa Gwiazda, FW, AC, BAS2011, BAS2012, BAS2013, BAS2014, BAS2016, BAS2017, AW, ACV, AI, BAC2017, ANC
 
 
Grzechu
ACE
taśmy już ciągam



Wiek: 44
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 229
Skąd: Krzelów
Wysłany: 2018-10-12, 10:33   

późno, ale lepiej niż wcale :mrgreen:
dobrze że znalazła się pomoc która nie latała a pstrykała :wink: podziękowania dla Jantara

zdjęcia
https://drive.google.com/open?id=1UWnYKEGaafP_UCpn5LJUjcxmskt0uPik

pozdrawiam

ps a tylko dwie osoby robiły zdjęcia?
_________________
Pozdrawiam,
Grzechu Bielecki
NC2 ESA
KAMIKADZE WROCŁAW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group