Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozkaz Kwatery Głównej 003/2011
Autor Wiadomość
Aimeiz
ACE



Wiek: 61
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-09, 18:19   Rozkaz Kwatery Głównej 003/2011

Czołem piloci i organizatorzy.

1. Kwatera główna zarządza używanie kasków ochronnych we wszystkich rodzajów zawodów Aircombat: WWI, WWII, ESA WWI, ESA WWII, EPA, Street combat i innych zawodów walk powietrznych.
Zobowiązuje się organizatorów do umieszczania wyraźnej informacji w zapowiedziach, ogłaszania podczas odpraw i bezwzględnym przestrzeganiu, z niedopuszczeniem zawodnika, sędziego, pomocnika, bez kasku do udziału w walce. Zaleca się organizatorom posiadanie i udostępnianie kasków dla zapominalskich i innych osób dopuszczanych do wejścia w strefy zagrożone.
Kaski do zawodów ACES WWII, WWI o wytrzymałości conajmniej ochronnych kasków dostępnych w sklepach BHP. Do zawodów lżejszych modeli - ESA, WPA, Streetcombat dopuszcza się również kaski typu rowerowego.
Rozkaz zaostrza wymogi niektórych obowiązujących regulaminów.

2. Eliminacja zawodnika po wykonaniu 2 strefy.
Kwatera główna zarządza eliminację z dalszego udziału w zawodach i lotach zawodnika który w czasie dopuścił sie dwukrotnego przekroczenia strefy bezpieczeństwa.
Dotyczy to również lotów pokazowych, testowych, treningowych, rekreacyjnych, od momentu wyznaczenia stref do ich zdjęcia.
Zobowiązuje się organizatorów do poinformowania wszystkich zawodników i uczestników iż ta zasada będzie bezwzględnie przestrzegana.
Organizatorzy obowiązani są również do poinformowania i egzekwowania zasady lotów w wyznaczonych do tego obszarach również od pilotów wykonujących loty pokazowe i nie biorących udziału w zawodach.

Przekroczenie strefy bezpieczeństwa musi być traktowane jest jako niedostosowanie stylu latania do warunków lokalnych, atmosferycznych panujących w danym momencie a nie tylko jako bład kosztujący 200 punktów karnych. Też jako ignorancja i lekceważenie zasad bezpieczeństwa przez pilotów wykonujących loty celowo poza strefą lotów.

Kwatera główna zobowiązuje koordynatorów dyscyplin Aircombat do poinformowania i wyegzekwowania przestrzegania powyższych zasad u organizatorów zawodów i zawodników startujących w swoich dyscyplinach.
_________________
Pozdrawiam.

Marcin.
 
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 309
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-05-10, 08:52   

Czy takie kaski spełniają ww zalecenia?
http://www.bhp.kqs.pl/p17...y-zircon-i.html
 
 
Janek
ACE



Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1783
Skąd: wawa
Wysłany: 2011-05-10, 09:23   

Jako koordynator WWI w pełni popieram zdanie Marcina, dwie strefy na zawodach = dyskwalifikacja zawodnika z latania w ramach zawodów.

Uściślając - dotyczy to wszystkich konkurencji i wszystkich dni podczas których odbywają się zawody.
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 309
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-05-10, 10:00   

"o wytrzymałości conajmniej ochronnych kasków dostępnych w sklepach BHP"
już mam odpowiedź, nie doczytałem uważnie.
 
 
Krzysiek
To jak sie tnie te taśmy?



Wiek: 57
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 80
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-10, 11:42   

Ja uważam że zasada dwóch stref i dyskwalifikacja powinna dotyczyć danej konkurencji.

Przykład ostatnich zawodów ESA w Warcie Bolesławieckiej. Zaliczyłem dwie strefy w jednym locie dlatego że mój SPAD był bardzo podatny na wiatr, który dmuchał w twarze pilotów. Mimo że starałem się go wyprowadzić w zakręcie nic nie skutkowało. Wiatr był mocniejszy. Nie oznacza to że latałem nieodpowiedzialnie czy nad głowami widzów. Jest zapis w regulaminie i przyjąłem dyskwalifikację. Natomiast nie miało to nic wspólnego z moimi modelami z WW II które dawały sobie radę z wiatrem i nie wleciałem ani razu w strefę. Na moje szczęście na odprawie przegłosowaliśmy że dyskwalifikacja dotyczy osobno każdej konkurencji.

Inny przykład to awarie sprzętu. Wszyscy to znamy. Dyskwalifikacja OK. Natomiast sprzęt przygotowany do drugiej konkurencji nie ma z tym nic wspólnego. Dlaczego zatem zawodnik nie miałby startować w drugiej konkurencji ?
 
 
Aimeiz
ACE



Wiek: 61
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 12:21   

Musimy zmienić nastawienie do stref.
Uważam że powinny być traktowane tak jak punkty za mandaty w ruchu drogowym.
Styl latania należy dostosować do panujących warunków, podobnie jak prędkość i styl jazdy w ruchu samochodowym.
Pilot, który startuje w większej liczbie konlurencji powinien się bardziej starać, ponieważ wzrasta prawdopodobieństwo iż zrobi komuś krzywdę. Podobnie jak kierowca, który więcej jeździ musi bardziej uważać na to aby nie zaliczyć punktów i stracić prawo jazdy.

Jeśli model jest podatny na wiatr to należy nim latać dalej od strefy.
Pilot, który zalicza strefy widocznie jest tego dnia w gorszej formie i powinien odpocząć, albo warunki pogodowe są nieodpowiednie dla jego modelu i umiejętności.

Nie możemy pozwolić sobie na czekanie , aż ktoś zostanie oszpecony, straci oko, lub wyląduje na noszach karetki z dziurą w głowie.
Już teraz kwalifikujemy się pod porzekadło "mądry Polak po szkodzie" a jak nie zmienimy naszego podejścia do stref to będzie " i przed szkodą i po szkodzie głupi".
Chyba lepiej się nieco zdyscyplinować i nabrać pokory niż gościć na zawodach w akcji: pogotowie, policję i prokuratora. Jak potem spojrzeć w oczy koledze, któremy niechcący zrobiło się krzywdę nie daj Boże na całe życie?
Zastanówmy się nad tym poważnie.
_________________
Pozdrawiam.

Marcin.
 
 
 
Krzysiek
To jak sie tnie te taśmy?



Wiek: 57
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 80
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-10, 13:50   

Dobrze żeby w tak poważnej sprawie wypowiedziała się większość aktywnych pilotów. Pamiętasz Marcin jak procentowo wyglądało głosowanie o którym wcześniej wspomniałem.

Jak najbardziej jestem za kaskami w ESie.
 
 
Janek
ACE



Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1783
Skąd: wawa
Wysłany: 2011-05-10, 13:59   

Krzysiek napisał/a:
jak procentowo wyglądało głosowanie


Mam wrażenie że większość nie zdaje sobie sprawy z istoty zagadnienia skoro przekłada wynik punktowy nad bezpieczeństwo.
Poza tym kwestie bezpieczeństwa nie powinny wogule podlegać głosowaniom.
 
 
ToChY
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 527
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-10, 14:53   

Panowie wlatywanie za linię pilotów niestety to już poważna sprawa... Tak jak Aimez wspomniał pilot musi dostosować się do warunków pogodowych i pod nie zweryfikować własne umiejętności w pilotażu.

Naszym zdaniem (moim i ojca) żeby był porządek nie można robić żadnych odstępstw. Bezpieczeństwo na takich zawodach to podstawa i powinniśmy tego rygorystycznie przestrzegać bez względu na konkurencję w naszej dyscyplinie.
 
 
WDOWI
ACE
WW1



Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 220
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-10, 16:28   

na temat bezpieczeństwa nie ma żadnych dyskusji ,dwie strefy na całe zawody i kaski
regulamin mówi jasno jak jest wyłożona strefa to obowiązuje do jej likwidacji dla wszystkich,temat bezpieczeństwa nie powinien być głosowany po to mamy NC1 i On jest w tych sprawach wyrocznią
Wowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group