Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Curtiss XP-55 Ascender
Autor Wiadomość
sebamor
Umiem już latać
Eskadra Kraków



Wiek: 23
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-21, 18:55   Curtiss XP-55 Ascender

Witam, w ramach konkursu ESA na PFMRC wykonałem takie oto cudeńko:


Budowa




Model dzisiaj dotarł, i z racji piątku zacząłem trochę przy nim grzebać. A więc na początek części składające się na zestawik:



CZ.1 Budowa skrzydła

Zaczęło się od przymiarek:



I po wstępnych przymiarkach pierwsze cięcie:

Trzeba było podciąć lotkę w miejscu mocowania stateczników pionowych.

Następnie zaokrąglanie stateczników, w ruch poszły nożyk do tapet i żelasko.


Skrzydła nabrały swojego charakterystycznego wyglądu poprzez dodanie zaokrąglonych wcześniej końcówek.



Do pełni szczęścia brakowało tylko stateczników pionowych:


Tak wyglądają przyłożone do siebie połówki skrzydeł:


A tak już sklejone ze sobą:


Podciąłem lotki w skrzydłach:




Nadszedł czas na usztywnienie skrzydła:
Wyciąłem nożykiem rowki


A następnie wkleiłem pręty węglowe 1,5mm








Dopasowałem skrzydło do kadłuba i wypełniłem rowek pośrodku





Czas zamontować serwa do skrzydeł:







CZ.2 Kadłub


[]Kolejnym etapem podczas budowy jest zajęcie się kadlubem.

Zacząłem od zaokrąglania:











Pracując przy modelu zwróciłem uwagę na pewien zabawny detal a mianowicie co Wam to przypomina? :



Natomiast tutaj już kadłub potraktowany żelaskiem:



Wręgę też kiedyś trzeba było wkleić a więc:





Następną czynnością po zaokrąglaniu było mocowanie "wnętrzności"
W tym modelu będą umieszczone takie:



Zacząłem od silnika:



Aha! no i zapomniałem się pochwalić, że w tym modelu nie będzie standardowych kolektorów z EPP, tylko bardziej realistyczne wykonane przeze mnie ze słomek do napojów.









Reszta wyposażenia także znalazła swoje miejsce w kadłubie:

Regulator i odbiornik:



Pakiet:







No i ważna rzecz, drążenie klapki :





Skróciłem klapkę, na tyle ile mogłem aby swobodnie wkładać pakiet:



Tak jest wkładany pakiet:







A teraz mocowanie klapki. Zrobiłem to tradycyjnie według własnego sposobu tzn.:





Oraz mały szczegół, co by było podobnie do orginału:





CZ.3 Sklejanie w całość, malowanie etc.


Tak to wygląda sklejone, brakuje jeszcze statecznika i wlotów powietrza ale to niebawem ;) [/size][/font][/size][/font]








Następną rzeczą do zrobienia było wycięcie wlotów powietrza i doklejenie ich do konstrukcji.
Tak to wyglądało podzczas pracy:





Wlot górny:





Wlot dolny:





A tak się prezentuje Curtiss z doklejonymi wlotami:





Dodałem też już oznakowanie na górnej powierzchni skrzydła:













Malowanie

-Czyli to co lubię najbardziej.

Otwarłem farby, przygotowałem pędzle maskowanie i inne drobiazgi. Zakasalem rękawy i oto co wyszło:

Bez podziału blach:

[/size][/font][/font][/size]











Kierując się moimi kryteriami, czyli "Ma być ładnie i makietowo" - dorobiłem wyloty karabinów:



Tak prezentują się przyklejone do modelu:

Waga modelu wyszła całkiem fajnie bo niecałe 360 gram.
No i w końcu nadszedł dzień oblotów:

Oto pilot ze swoimi maszynami:

No i w końcu wersja finalna Curtissa prezentuje się tak:







No i pierwsze próby oblotu









































No i stało się...









Model już odbudowany, po paru dniach zaczął nareszcie latać poprawnie :D
_________________
ESKADRA KRAKÓW
Pasja ponad wszystko.
 
 
 
sebamor
Umiem już latać
Eskadra Kraków



Wiek: 23
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-21, 19:03   

Udało się polatać z taśmą i powiem szczerze, że model z taśmą jest bardziej stateczny nie tracąc na zwrotności (potrafi zawrócić prawie w miejscu). Minusami jest wolne rozpędzanie się. Tak więc po wczorajszych lotach z taśmą Curtiss wziął udział w swojej pierwszej walce :) i mimo iż była to walka 1 na 1 zaliczył swoje pierwsze cięcie :D :P . Latając tą maszyną trzeba mieć się na baczności, ponieważ przy zbyt dużych wychyleniach lubi zwinąć się w korek. Ale jest już naprawdę groźnym myśliwcem i w miarę przyzwyczajenia pilota powinna odnosić kolejne sukcesy. Ufff ale przynudziłem tym tekstem, tak więc oto FILM Z LOTÓW:
http://vimeo.com/43604708
A oto film z walki, w której Curtiss zaliczył swoje pierwsze cięcie:
http://vimeo.com/43657988


TUTAJ MOJA RELACJA NA KONKURSOWA NA PFMRC
_________________
ESKADRA KRAKÓW
Pasja ponad wszystko.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group