Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 

 Ogłoszenie 
Ze wzgl?du na atak botów automatyczna rejestracja na forum zostaje wy??czona. W celu utworzenia nowego konta prosz? o kontakt. pjak2 000 na o2 . pl

Poprzedni temat «» Następny temat
SEZON 2013
Autor Wiadomość
pacek
ACE
chyba ju? weteran ?



Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 1470
Skąd: góra kalwaria
Wysłany: 2012-11-06, 10:50   SEZON 2013

Jako, ?e sezon 2013 powoli si? zbli?a my?l? ?e jest to dobra chwila by zwróci? uwage na sprawy regulaminowe.

Po kilku latach startów mam takie jedno spostrze?enie, regulamin jest po to aby go przestrzega?, a nie kombinowa? jak go omin?? i liczy? a to ?e inni tego nie zauwa??.

Apel do wszystkich pilotów zwró?my szczególn? uwag? na to czy nasze modele co do wymiarów s? zgodne z regulaminem, czy przypadkiem w wy?cigu za coraz lepszymi osi?gami nie przegieli?my z którym? z wymiarów, Fajnie by by?o ?eby i kszta?t poszczególnych elementów si? zgadza? ale to ju? takie moje pobo?ne ?yczenie. Ale chyba fajnie by by?o aby model jednak przypomina?y pierwowzór chocia? z sylwetki.

Nie stawiajmy si? wzajemnie w trudnej sytuacji, bo naprawd? nie jest ?atwo zg?osi? zastrze?enia co do regulaminowo?ci modelu kolegi.

i na koniec we?my pod uwag? równie? to ?e zakup modelu od producenta nie zwalnia zawodnika od sprawdzenia czy model jest regulaminowy.

A w przypadku samodzielnej budowy modelu zadajmy sobie trud i przed rozpocz?ciem budowy zapoznajmy si? z regulaminem i za??cznikiem na temat wymiarowanie, je?li mamy problemy z interpretacj? to nie wstyd?my sie spyta?.
_________________
GM - OTB Pacek

-------------------------------------

Pozdrawiam


Arek
[tak sobie latam]
 
 
Janek
ACE



Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1784
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-11-06, 13:31   

Có?, ?wi?te s?owa, problemem s? g?ównie "za cienkie" modele i pomijanie elementów dodatkowych (ch?odnice itp) z którymi model gorzej lata.
 
 
longer
ACE


Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 309
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2012-11-06, 18:46   

No tak....... szkoda ze sie w?asnych b?edów nie pamieta (latanie bez owiewek na MP) .
Jestem jak najbardziej za i tu apel- nie bede mia? ?adnych skrupu?ów z eliminowaniem modeli przed startem które nie sa regulaminowe .
Firebrand brak owiewek I?-2 brak gondoli latecore brak gondoli itp itd.
_________________
nigdy sie nie k?uce
 
 
pacek
ACE
chyba ju? weteran ?



Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 1470
Skąd: góra kalwaria
Wysłany: 2012-11-06, 19:14   

longer napisał/a:
No tak....... szkoda ze sie w?asnych b?edów nie pamieta (latanie bez owiewek na MP) .


pami?ta, pami?ta :oops: i obiecuj? popraw? :mrgreen:
_________________
GM - OTB Pacek

-------------------------------------

Pozdrawiam


Arek
[tak sobie latam]
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2013-01-15, 10:15   

Mam takie pytania dotycz?ce modeli dwusilnikowych z nap?dem elektrycznym (za??cznik 3.4):

W regulaminie w tabeli dotycz?cej mocy nap?du jest: "modele dwusilnikowe z
nap?dem elektr. klasy .10" i druga pozycja - "modele dwusilnikowe z nap?dem elektr. klasy .15". Czy jest jaki? podzia?, który podporz?dkowuje dany samolot do konkretnej kategorii? Jest to dosy? istotne przy doborze nap?du.

Druga moja w?tpliwo??, to czy waga minimalna 1400 g przy elektrycznym dwusilnikowcu to normalne, podczas gdy taki dwysilnikowiec z dwoma silnikami spalinowymi mo?e wa?y? minimum 1200 g? Wiem, ?e pewnie ci??ko si? wyrobi? w takiej niskiej masie z ci??kim pakietem, ale gdyby to by?o mo?lwe, to czy ta masa 1400 g nie jest troch? dla elektryków dyskryminu?ca? (by? mo?e to pomy?ka w druku i powinno by? w?a?nie 1200g).

A z kolei pozycja ni?ej "pozosta?e modele wielosilnikowe" - i masa minimalna 1200 g - czy tu chodzi o modele analogiczne do tych klasy.10? Skoro tak to czemu wi?ksze ?mig?a? Jak to interpretowa??

Acha i jeszcze taen zapis w g?ównym regulaminie:
"Ka?dy elektryczny zestaw musi by? zdolny do odbycia minimalnie 450 sekund lotu na
pe?nym gazie w walce". W jaki sposób to jest sprawdzane? Poza tym latanie ca?ej walki na pe?nym gazie chyba nie jest obowi?zkowe? To te? moim zdaniem nietrafiony zapis i dyskryminuj?cy w stosunku do nap?dów elektrycznych.
 
 
karolwd
ACE
Se tak se latam



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 747
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2013-01-15, 11:40   

No wi?c tak,

Ka?dy model mo?e by? wyposa?ony w silnik klasy .10 lub .15. Ró?nica polega jedynie na minimalnej dopuszczalnej wadze modelu oraz ogranicze? ?mig?a (nap?d spalinowy) i pakietów (nap?d elektryczny). Czyli je?eli chcesz zrobi? model poni?ej 700 gram to pozostaje Ci tylko klasa .10 (w przypadku jednosilnikowych).

W przypadku modeli wielosilnikowych sprawa ma si? podobnie, ró?nica polega g?ównie na minimalnej wadze. Minimalna waga 1400g przy elektrycznym modelu dwusilnikowym klasy .15 jest prawid?owa. Owszem identyczny model spalinowy mo?e wa?y? mniej. Za?o?enie kombata 1/12 jest takie, ?e lata si? g?ównie spalinami, elektryki s? troch? dyskryminowane ale nie da si? wyrówna? szans spalina - elektryk to po prostu nie jest mo?liwe ze wzgl?du na ca?kowicie inne charakterystyki pracy tych silników.

Punkt "pozosta?e modele wielosilnikowe" tyczy si? modeli z 3 lub wi?cej silnikami, dlaczego inna ?rednica ?mig?a? Zapewne dlatego ?eby zastosowa? silniki o mniejszym kV mniejsze ale w wi?kszej ilo?ci.

Co do 450 sekund lotu to jest to zapis daj?cy podstawy do tego ?eby nie budowa? spawarek i l?dowa? po 2 czy 3 minutach nie daj?c innym szans na ci?cie w?asnej ta?my. A co do sprawdzania to nie t?dy droga, nie wszystko trzeba sprawdza? i kontrolowa? za ka?dym razem i zaraz obwarowywa? karami jak to zaczyna mie? miejsce w ESA. Je?eli zauwa?y si?, ?e kto? lata modelem który nie dolatuje notorycznie 450 sek. to po prostu dostanie 0 punktów za loty i tyle.

Regulamin w tym kszta?cie jak zamieszczony na stronie jest regulaminem mi?dzynarodowym ACES 1/12. My jako ACES Polska stosujemy go w niezmiennej formie.
 
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2013-01-15, 13:54   

1. Rozumiem
2. Nie rozumiem. Jak patrz? na zawody u naszych zachodnich s?siadów to tam elektryki wcale nie s? jak?? egzotyczn? atrakcj? - lata ich sporo. Co do wyników to nie wiem - ale co kto lubi- jedni musz? wygrywa? inni lataj? dla przyjemno?ci. Nie rozumiem sensu dopuszczania do zawodów elektryków i jednocze?nie uwalania ich jeszcze przed startem.
3. Nie rozumiem. Jak model z 3 silnikami mo?e by? l?ejszy ni? ten z dwoma-troch? to nielogiczne...
4. Rozumiem, chocia? czuj?, ?e dobranie takiego nap?du elektrycznego, ?eby przy porównywalnej do spaliny mocy mia?by wytrzyma? 7,5 minut lotu to marzenie ?ci?tej g?owy...
 
 
pacek
ACE
chyba ju? weteran ?



Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 1470
Skąd: góra kalwaria
Wysłany: 2013-01-15, 14:14   

tak jak Karol pisa? regulamin WWII Aces jest regulaminem mi?dzynarodowym i jako taki nie podlega "narodowym modyfikacj?".

Skoro zachodni s?siedzi daj? rad? lata? elektrykami zgodnie z tym regulaminem, to znaczy ?e jest to mo?liwe, tym bardziej, ?e s? jedn? z najbardziej wp?ywowych nacji je?li chodzi o ewentualne zmiany w regulaminie.

U nas ten problem by? do tej pory na tyle ma?o istotny, bo wiekszo?? woli uwalone i ?mierdz?ce olejem spaliny, ale wiadomo ?e zmian si? nie da zatrzyma? i z wielk? rado?ci? powitamy na niebie elektryczno?? tym bardziej wielosilnikow? :mrgreen:
_________________
GM - OTB Pacek

-------------------------------------

Pozdrawiam


Arek
[tak sobie latam]
 
 
aquarius
ACE



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 338
Skąd: P?ock
Wysłany: 2013-01-15, 14:26   

W ko?cu jakie? s?owa otuchy :mrgreen:
 
 
ToChY
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 527
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-15, 20:30   

Dla 99% kombaciarzy jak samolot nie ryczy, pierdzi, ?mierdzi ?ledziami i jest nie obrzygany spalinami to nie kombat.... :mrgreen: bo ca?a esencja kombata i walk tkwi w tych DETALACH.
_________________
?ukasz Toczewski,
"V Kolumna OTB"

Administrator Forum ACES Polska
www.modelarz.one.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group