Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
PZL P-37 "Łoś" od Marka Rokowskiego
Autor Wiadomość
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-22, 21:59   PZL P-37 "Łoś" od Marka Rokowskiego

Bardzo spodobały mi się "Łośki" latające na zawodach ESA.
Postanowiłem zatem zbudować swój pierwszy dwusilnikowiec.
Zadzwoniłem więc do Marka Rokowskiego i zamówiłem "Łośka"
Kolejny polski model po P11 i P- 62 zamówiony u Marka :)

PZL P-37 "Łoś"
Dane samolotu :
dane
Wyposażenie jakie znajdzie sie w modelu:
silnik: Turnigy 2204 - 14T (1450 KV) - 2 sztuki
regulator: Turnigy Plush 10A - 2 sztuki
śmigło: GWS 7x3,5 - 2 sztuki
odbiornik: HK-TR6A V2
serwa na lotki: HXT 500
serwa na ogon HXT 900
pakiet: Turnigy nano- tech 1300mah

Zdjęcie wyposażenia:

Pozostaje mi cierpliwie czekać na przesyłkę od Marka.
Gdy tylko dotrze dalsza część relacji
 
 
skidan
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 1088
Skąd: Iwiny k/Bolesławca
Wysłany: 2012-11-25, 07:27   

Moja uwaga jest taka, że ster kierunku to zbędne 20g. Ster kierunku miałem w Łosiu No.1. Kolejny egzemplarz nie ma steru kierunku i nie żałuję. Jestem zadowolony z wagi jaka osiągnąłem; wg mojej wagi Łoś No. 1 ważył 420g, a Łoś No. 2 tylko 400g (w Krakowie atestowana waga wskazała 380g :shock: )

Kup jeszcze śmigła APC 6x6,5 - będzie odrobinę szybszy, ale wtedy pakiet 1.3 skończy się 15s przed końcem walki.
_________________
NC1 WW1 oraz NC1 WW2
Ex-NC1 ESA

Eskadra Kamikadze Wrocław
stopień: podpułkownik
odznaczenia: Srebrna i Bązowa Gwiazda, FW, AC, BAS2011, BAS2012, BAS2013, BAS2014, BAS2016, BAS2017, AW, ACV, AI, BAC2017, ANC
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-26, 18:14   

Na ogonie tylko wysokość bez kierunku.
Literówka się wkradła:
powinno być " serwo na ogon HXT 900"
Pokombinuje ze śmigłami pomierzę i napisze ile biorą silniki na różnych śmigłach (amperów).

01.12.2012

" Łosiek" dotarł do mnie wczoraj.
Marek jednak ubiegł mnie w zaprezentowaniu sylwetki modelu.
Generalnie bardzo dobrze opracowany model.
Sposób wykonania gondoli silnikowych bardzo dobrze przemyślany.
Dzięki temu uniknę cięcia i szlifowania.
Kilka fotek :
poglądowe zdjęcie na pianki (nie ma na zdjęciu węgli )

Pianka na wadze: ( 138 gramów)

Całość: (pianka, pręty wyposażenie oraz pakiet)
Do tego dojdą jeszcze właściwie tylko: przedłużacze do serw i regulatorów, klej i farba:)
Odejdzie trochę pianki:)
Waga pokazała 380 gramów. (na zdjęciu co prawda 370 ale zapomniałem położyć przodu kadłuba)

Gotowe skrzydło (73 gramy)
Wzmocniłem tak jak zalecał Marek 2 główne węgle góra dół oraz od dołu 2 krótsze
Zmieniłem tylko wznios skrzydeł odchodzących od centropłata (około 1,5 cm na końcu)

Dzisiaj prawdopodobnie zajmę się jeszcze ogonkiem:)
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-10, 18:07   

Łosiek już skończony kolejne fotki:

Poszczególne części przed montażem:

Po sklejeniu w całość ważyło 171 gramów



Gotowy z wyposażeniem waga 407 gramów z pakietem:



Widok od spodu:


Silnik:



Pod kabinką:


W niedzielę 9 grudnia "Łosie" po raz pierwszy wzbił się w powietrze

Przed oblotem:



W trakcie lotu:)







Wielkie dzięki dla Jacka że dał się w takich sprzyjających warunkach atmosferycznych wyciągnąć na loty i udokumentował to na kliszy (cyfrowej)

Podsumowanie oblotu:

Oblot odbył się przy temperaturze -8 stopni (odczuwalna chyba - 20 wiało bardzo)

Przy starcie samolot od razu odrzucił kabinkę (widać pilot chciał się katapultować przerażony napotkaną sytuacją) - trzeba będzie zmienić sposób mocowania kabinki aby przekonać pilota do lotu.

Samolot bardzo przy dodaniu gazu zadzierał do góry (zwiększyć skłon silnika)

Poza tym innych niespodzianek nie było.

Po wytrymowaniu samolot bardzo zwrotny i stabilny.

Dwa silniczki pięknie graja:)

Pozostaje malowanie kolejny oblot już w barwach "normalnych" a nie zimowym kamuflażu.

Teraz jak było wszędzie biało gdy za daleko odleciałem, trudno było zorientować się w sytuacji.

Pomaluję tym:

 
 
skidan
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 1088
Skąd: Iwiny k/Bolesławca
Wysłany: 2012-12-10, 22:41   

Ja w swoim Łosiu nie mam żadnych skłonów i wykłonów. Silniki na ZERO.
Pytanie, jak zachowuje się w locie z silnikami i bez silników? Ja stawiam na źle wklejony statecznik poziomy.
I drugie, najważniejsze pytanie: jaka waga z malowaniem?
Aerograf to piękna sprawa, ale postaraj się nie wypełniać porów farbą.

Pomiar na ostatnich zawodach w Warcie Bolesławieckiej 08.12.2012

_________________
NC1 WW1 oraz NC1 WW2
Ex-NC1 ESA

Eskadra Kamikadze Wrocław
stopień: podpułkownik
odznaczenia: Srebrna i Bązowa Gwiazda, FW, AC, BAS2011, BAS2012, BAS2013, BAS2014, BAS2016, BAS2017, AW, ACV, AI, BAC2017, ANC
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 06:45   

Po wytrymowaniu na pełnym gazie i zmniejszeniu gazu sziedł w dół. Więc chyba skłon.
Jeszcze muszę raz go oblatać ze skłonami i porównać.
Jeśli bedzie to jednak statecznik - to radzisz ciąć czy wysokością wyrównać.
Co do malowania to chyba sobota, wtedy wyjaśni sie waga.
 
 
jacek
ACE



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 12:22   

Autsajder1983, maluj szybko swojego Łosia, to powtórzymy wypad na lotnisko :)

Będzie mi łatwiej złapać go w kadr :)
_________________
Pozdrawiam
Jacek Owczarczak - NC1 ESA
Warszawskie Jastrzębie

www.ModeleRC.info
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-25, 10:19   

Łoś doczekał się malowania:)

Niestety farby które wybrałem okazały się ciężkie nawet bardzo.

Dokładną wagę podam po powrocie do domu (nie brałem ze sobą wagi na Święta:))

Łosiek wykonał pierwsze naloty po pomalowaniu.

Teraz o wiele lepiej widać go w powietrzu.

Z jednej strony lepiej dla pilota (już nie kombinuje i nie chce wyskakiwać przez otwierającą się kabinkę:)

Z drugiej jednak strony malowanie zimowe było by bardzo skuteczne w walce.

Oznaczenia malowane od szablonów przesłanych od Marka (dzięki Marek, miałem problem z odpowiednia czcionką).

Kilka zdjęć gotowego do boju Łośka







Akcent świąteczny:




Film z ostatnich lotów:
https://www.youtube.com/watch?v=DpyhS3V6ZVY
Będzie jeszcze z oblotu (wersja zimowa:)) jak tylko znajdę chwilę i poskładam w jedną całość.
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 09:45   

czekając na sezon:


Obiecany filmik z oblotu w wersji zimowej:)
http://www.youtube.com/watch?v=AUJO8kbtnwE
 
 
Autsajder1983
ACE



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-16, 08:56   

Wczoraj powalczyłem Łosiem na zawodach (Warszawa)
Po 4 minutach łosiek wpadł w bardzo dziwny niekontrolowany korek:)
W drugim locie to samo.
jeden z silników odcinało.
Myślałem, że to po prostu koniec pakietu i jeden z silników odcina regulator.
Wiadomo jak się ma 2 silnikówkę i zabraknie drugiego silnika to jak się szybko nie zorientujesz to korek i ... :)
Po lotach jednak w pakiecie zostawało jeszcze jakieś 40 %.
Przegrzewały się ukryte w gondolach silnikowych regulatory i stopniowo odcinały silniki.
Po wycięciu dziur problem zlikwidowany.
Może stracił na wyglądzie ale za to mogę spokojnie przelatać 5 minut:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group