Forum ACES Polska Strona Główna

Forum ACES Polska




FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
karabiny
Autor Wiadomość
mirolek
ACE
latam bo lubię



Wiek: 52
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 487
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-12, 21:46   karabiny

Nowy regulamin ESA na rok 2013 dopuszcza stosowanie w modelach "karabinów" czyli wzmocnienia krawędzi natarcia celem umożliwienia cięcia taśmy.
Nie znalazłem jednak tematu w którym objaśnione zostałoby jak je wykonać w modelach ESA.

Przedstawiam zatem swoje pomysły i zachęcam do dyskusji w temacie oraz prezentacji innych wersji karabinów. Pierwsze zawody już ogłoszone zatem czasu zostało niewiele na doposażenie swojej floty

Pomysł nr 1 - przyklejona na uchu gumka recepturka o większej średnicy


Pomysł nr 2 - gruby papier ścierny (gradacja 60) klejony na UHU


Pomysł nr 3 - gruby papier j.w ale klejony na pasek taśmy wzmacniającej - cięższe ale chyba najbardziej wytrzymałe rozwiązanie


Wszystkie pomysły sprawdziłem na wiszącej tasiemce, która przy ataku skrzydłem zawsze została ucięta :-)
ms
_________________
www.aircombat-krakow.cba.pl
modele inne: www.modelemirek.cba.pl
kanał filmowy: https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
 
Szymek-98-PL
Umiem już latać
Dogfighter



Wiek: 21
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-13, 09:47   

Ja już sobie to wcześniej zrobiłem pomysłem nr 2 :wink: Też sprawdzałem jak to tnie i do tej pory nic się nie ześlizgnęło :wink:
_________________
Eskadra Kraków
Pozdrawiam Szymon
 
 
karolwd
ACE
Se tak se latam



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 744
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-13, 09:49   

Mirek, jest jeszcze jedna sprawa. Taki papier na natarciu mocno zaburza przepływ powietrza i może się okazać, że model z takim karabinem jest nie do latania. Sprawdzone w praktyce ale przy większych prędkościach, Spitfire na 2,5ccm z podobnie naklejonym karabinem był nie do opanowania w locie. Zrywał przy każdej okazji. Natomiast paski takie po 4 - 5 cm naklejone z odstępami od siebie nie powodowały tego problemu, zwłaszcza blisko kadłuba chyba nie ma większego sensu naklejać bo ten obszar "ogarnia" śmigło.

Ciekawe jak to się zachowa w ESA?
 
 
 
Piotrek B
ACE



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 607
Skąd: Płock
Wysłany: 2013-03-13, 10:27   

No ja też myślę o przerywanych paskach z papieru ściernego, tylko chyba drobniejszy niż 60 i tak jak Karol pisze nie koniecznie do samego kadłuba. Myślę też, że koniecznie coś na końcówkach skrzydeł. Może jakieś trójkąciki z papieru ściernego
_________________
CoRe Admin
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
 
mirolek
ACE
latam bo lubię



Wiek: 52
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 487
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-13, 15:04   

Pierwsze dwa pomysły sprawdzone w locie a Me-109 to nawet w walce zaliczył już 3 cięcia .... ale potem stracił silnik po kolizji z Rafała KI :-)
Me-110 ma paski klejone kilka cm od gondoli silnika na zewnątrz skrzydła i można przyjąć, że tylko połowa skrzydła jest wzmocniona.

Pomysł trzeci pokazany również na Me110 jeszcze nie latał, sprawdzałem tylko czy przetnie zwieszoną tasiemkę i działa jak trzeba. Czy jednak nie będzie problemów w locie tego jeszcze nie sprawdziłem.

ms
_________________
www.aircombat-krakow.cba.pl
modele inne: www.modelemirek.cba.pl
kanał filmowy: https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group