Drukowany F6F Hellcat
Re: Drukowany F6F Hellcat
Przyjechal do mnie sklejony Hellcat w skali 1/72. Będzie latwiej skupić sie na detalach
Re: Drukowany F6F Hellcat
No i mam małą zagwozdkę z Hellcatem.
Mam chowane obrotowe podwozie i bardzo korci mnie aby takie dołożyć.
Niestety do typowego skrzydła NACA2412 mechanizm koła się nie zmieści i muszę pogrubić profil do 15%.
Czyli opcja 1. Hellcat do kombatu z profilem 12%
2. Skalowy Hellcat do zabawy z profilem 15%: chowane podwozie, ster kierunku...
Oczywiście 2 różne profile to 2 różne wycięcia w kadłubie. Podejrzewam, że opracowanie 2 modeli na raz zajmie tylko +50% czasu, ale może warto? Żeby później nie trzeba było rozgrzebywać projektu po latach jak ktoś będzie chciał dodać podwozie?
Mam chowane obrotowe podwozie i bardzo korci mnie aby takie dołożyć.
Niestety do typowego skrzydła NACA2412 mechanizm koła się nie zmieści i muszę pogrubić profil do 15%.
Czyli opcja 1. Hellcat do kombatu z profilem 12%
2. Skalowy Hellcat do zabawy z profilem 15%: chowane podwozie, ster kierunku...
Oczywiście 2 różne profile to 2 różne wycięcia w kadłubie. Podejrzewam, że opracowanie 2 modeli na raz zajmie tylko +50% czasu, ale może warto? Żeby później nie trzeba było rozgrzebywać projektu po latach jak ktoś będzie chciał dodać podwozie?
Re: Drukowany F6F Hellcat
Mogą być dwie wersje, do walk powietrznych jedna, makieta druga.
Re: Drukowany F6F Hellcat
Zrób tylko 15%, lepiej będzie się trzymać powietrza co za tym idzie będzie bardziej manewrowy. W moim Battlu mam centropłat grubości właśnie 15% i nie jest wolniejszy tylko zwrotniejszy. Możesz zrobić ogon w dwóch wersjach ze sterem ruchomym i i nie ruchomym.
Re: Drukowany F6F Hellcat
Hellcat nie ma zbyt szerokiego skrzydła, wyższy profil mu raczej pomoże niż przeszkodziZrób tylko 15%, lepiej będzie się trzymać powietrza
ms
Re: Drukowany F6F Hellcat
Dzięki chłopaki za rady.
Będzie 15%.
To klapy też dodawać ?
Będzie 15%.
To klapy też dodawać ?
Re: Drukowany F6F Hellcat
Klapy będą się ładnie urywać
Re: Drukowany F6F Hellcat
Klap nie bedzie
Kadłub prawie pocięty. Pracuję nad zamkiem do kabiny i domkiem dla silnika.
W skrzydłach trzeba opracować wnęki podwozia aby były drukowalne.
Prototyp drukowany będzie z PCTG (265C temp dyszy) który to podobno jest lepszy od PETG i wytrzymuje temperatury blisko 90stC, a to oznacza, że model bezkarnie można położyć w słońcu nie ma martwić się o odkształcenia.
Kadłub prawie pocięty. Pracuję nad zamkiem do kabiny i domkiem dla silnika.
W skrzydłach trzeba opracować wnęki podwozia aby były drukowalne.
Prototyp drukowany będzie z PCTG (265C temp dyszy) który to podobno jest lepszy od PETG i wytrzymuje temperatury blisko 90stC, a to oznacza, że model bezkarnie można położyć w słońcu nie ma martwić się o odkształcenia.
Re: Drukowany F6F Hellcat
No ładne cacko.